Každému rovným dielom

Autor: Barbara Nováková | 2.3.2013 o 16:19 | (upravené 19.3.2013 o 13:41) Karma článku: 1,24 | Prečítané:  176x

Prechádzka mestom, farebné výklady, ľudia sa po tej zime aj trochu usmievajú, ale nie veľmi, len tak nenápadne, však prečo by sa aj mali. Vzhľad mesta im veľa dôvodov na úsmev neposkytuje (i keď Staré mesto v porovnaní s inými mestkými časťami je na tom ešte relatívne dobre). Neviem, čo si mám napríklad myslieť o ukradnutí nultého kilometra pod Michalskou bránou. Nemyslím si preto radšej nič, lebo ak by som začala...no, nechajme to radšej tak. Čo mi prechádzku mestom zaručene pokazí náladu, sú všadeprítomné reklamy. Naposledy mi skazila chuť tá na Hodžovom námestí na karamelovú Milku. Upokojovala som sa, že je našťastie len jedna (pokiaľ viem). Ale potom priško Intimissimi. A zrazu bolo...všade.

Hneď na úvod - bola by som nerada, ak by ste si mysleli, že som prúderná a prekáža mi nahota v médiach a reklame. Keďže je to reklama na spodné prádlo, nenapadá mi iný spôsob propagácie ako tento (iný príklad sú tie kosačky a pod., ale o tom teraz nechcem hovoriť). Mám iné dôvody na moje znechutenie.

Po prvé, prekáža mi tá kvantita. Len si to skúste, prejdite sa trebárs od začiatku námestia SNP ku Panta Rhei na Poštovej ulici a uvidíte, že vôbec nepreháňam. Ten nepomer je do očí bijúci. Z jedného miesta s dobrým uhlom sa vám naskytne pohľad na minimálne tri za sebou stojace, rovnaké reklamy na zvodne sa tváriacu, sexy kočku v modrom spodnom prádle (všímate si to vypracované brucho?)

Je mi jasné, že je to o biznise a že tu teda plati pravidlo "kto platí, ten si lepí svoje", ale, preboha, však sme v centre mesta (nehovoriac, že tá reklama je osadená i mimo Starého mesta) ! Ja sa naozaj nechcem pozerať každých 10 sekúnd na to isté (a je jedno, čo by to bolo, či reklama na Audi alebo táto konkrétna). To spodné prádlo si tak či tak kúpiť nepôjdem (už len z princípu), aj keď považujem túto značku za veľmi kvalitnú. Zrejme sa im tie finančné prostriedky, vynaložené na tieto kampaňe zúročujú, ale to nič nemení na tom, že akonáhle predstavia novú kolekciu a vystavia ju v meste, nemám vôbec chuť vyjsť von.

Po druhé, je mi záhadou, po všetkých tých toľko preberaných genderových témach doma i vo svete (od rozdielnych platov pre mužov a ženy až po kvóty od EÚ), prečo nič nepočuť o tejto výraznej prevahe žien v reklamách? Chápete, také tie bežné, každodenné záležitosti sme asi náchylní najviac prehliadať, čo je síce pochopiteľné (máme ich denne na očiach a preto im nevenujeme zvláštnu pozornosť), ale treba sa nad nimi zamyslieť. A nie, nie som feministka (nemám rada škatuľkovanie), ale táto nevyváženosť je, myslím si, dosť očividná.

A ako to zmeniť? Čo takto pol na pol, muži aj ženy by mali v tejto a podobných kampaniach vyvážené zastúpenie. Aj my ženy si predsa zaslúžime nejaké to vizuálne potešenie pri potulkách ulicami (nielen) slovenských miest či pri pozeraní TV, alebo nie? Veď napokon aj Intimissimi má pár vypracovaných tiel v zásobe (http://juicy.mashkulture.net/english/2009/09/08/jesus-luz-for-intimissimi/). Som si istá, že by sa stretli s veľkou popularitou (hádajte u koho), keby ich vyvesili, aby dopĺňali ich ženské náprotivky.

Nech je teda tá rovnocennosť.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?